Zamknij
Kariera - Raporty

Komu św. Walenty pomoże zarobić?

Witold Sokołowski, 2016-02-11 18:16:49

O świętym Mikołaju od dawna mówi się, że jest liczącym się pracodawcą. Święty Walenty ma mniejszy wpływ na rynek pracy, ale i tak nie sposób go zlekceważyć. W Polsce 14 lutego na stałe wpisał się do kalendarza jako zakupowe święto zakochanych. W ostatnich latach coraz więcej osób nie tylko celebruje ten dzień nabywając prezenty, ale także znajdując dorywczą pracę. W tym okresie w branży usługowej i handlowej zarobki potrafią sięgać od 10 do nawet 66 zł brutto za godzinę.

Wzmożona sprzedaż w Walentynki przekłada się także na wzrost liczby ofert pracy tymczasowej. Dodatkowy personel poszukiwany jest szczególnie w miejscach typu: super i hipermarkety, punkty obsługi klienta, stoiska handlowe, restauracje, bary, centra logistyczne, czy kwiaciarnie.

Najbardziej dochodowym zajęciem w dzień Walentynek jest praca kuriera kwiatowego, którego średnie zarobki w tym okresie wnoszą ok. 42 zł za godzinę. - Sklepy i kwiaciarnie wysyłkowe, korzystające z usług kurierskich, przeżywają oblężenie podczas zakupów walentynkowych. Jest to doskonała okazja dla ludzi młodych, którzy szukają dodatkowej pracy. Rozwożąc rowerem drobne upominki mogą zarobić nawet 400-700 zł za jeden dzień pracy – mówi Krzysztof Inglot, Pełnomocnik Zarządu Work Service S.A.

W tym roku dzień zakochanych wypada w niedzielę, można więc spodziewać się, że większy ruch w restauracjach, kawiarniach czy kinach rozpocznie się już w piątek wieczorem. Wiele z tych lokali będzie zatrudniać dodatkowe hostessy lub kelnerki, dlatego osoby poszukujące pracy dorywczej najłatwiej znajdą zatrudnienie w branży gastronomicznej i handlowej. Stawki dla tymczasowych pracowników w sklepach i restauracjach będą jednak niewiele większe niż w innych okresach roku - ok. 14 zł za godzinę mogą zarobić kasjerzy i pomocnicy kelnerów (do ich obowiązków należy sprzątanie stolików, wskazywanie klientom miejsca czy pomoc w kuchni).

Stali pracownicy nie powinni w tych dniach liczyć na podniesienie stawek godzinowych, ale mogą się spodziewać dodatkowych profitów płynących z pracy w nadgodzinach oraz większej ilości napiwków. Walentynkowej zwyżki popytu nie odczują zatrudnieni przy produkcji, ponieważ gadżety dla zakochanych, tak jak inne produkty sezonowe, są uwzględniane z wyprzedzeniem w planach firm tej branży. - Od początku lutego rosnącą liczbę zamówień odnotowuje natomiast branża e-commerce. Właściciele sklepów internetowych radzą sobie ze zwiększonym popytem na różne sposoby - w zależności od skali biznesu. W przypadku najmniejszych, obsługiwanych przez jedną osobę sklepów rozwiązaniem jest wsparcie rodziny, większe przedłużają godziny pracy personelu, a największe, które dysponują ogromnymi magazynami, zwracają się o pomoc do agencji zatrudnienia – dodaje Krzysztof Inglot.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...