Zamknij
Kariera - Informacje

Za pracą raczej się nie przeprowadzimy

Witold Sokołowski, 2012-05-07 23:54:31

Jesteśmy gotowi zmienić obecną pracę, gdybyśmy dostali bardziej atrakcyjną ofertę, ale niekoniecznie w sytuacji, gdyby wymagano od nas przeprowadzania się w inny rejon Polski – wynika z badania Pracuj.pl. Jak podaje serwis, nasza skłonność do wyjazdów za pracą spada z roku na rok.

Poszukiwanie lub zmiana pracy jest niewątpliwie jedną z bardziej stresujących sytuacji w naszym życiu. Szczególnie, jeśli związane jest to ze zmianą dotychczasowego otoczenia, a nawet miejsca zamieszkania. Aż co trzeci badany przez Pracuj.pl pod koniec ubiegłego roku, przyznał, że poszukiwanie nowej pracy kojarzy im się ze stresem związanym ze zmianą otoczenia. Jednocześnie blisko 70% ankietowanych byłoby gotowych rozważyć zmianę obecnie wykonywanego zajęcia, gdyby znaleźli atrakcyjną dla siebie ofertę. Nieco częściej taką opinię wyrażali mężczyźni niż kobiety.

Co ciekawe jednak, atrakcyjna oferta pracy nie jest w stanie nas skusić do przeprowadzki. Tylko 27% ankietowanych spośród grupy, która wyraziła chęć zmiany pracy na bardziej dla nich interesującą, byłoby gotowych dla nowego pracodawcy zmienić miejsce zamieszkania. Zdecydowanie mniej chętne do przenosin są panie, pracownicy z większym stażem zawodowym i - co może być nieco zaskakujące - osoby z mniejszych miejscowości.

Wyniki badania Pracuj.pl pokazują też, że nasza skłonność do relokacji zamiast rosnąć, spada. W analogicznym okresie 2010 roku gotowość do zmiany miejsca zamieszkania wyraziło 37% ankietowanych, a w 2009 - 35%. Zdaniem Elżbiety Flasińskiej z Grupy Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl to negatywne zjawisko i szukający pracy muszą pogodzić się z tym, że czasem przeprowadzka jest jedyną szansą na znalezienie pracy.

- Te dane pokazują, że nadal dość tradycyjnie podchodzimy do naszego życia zawodowego. Obecny rynek pracy tak dynamicznie się zmienia, że wymaga od pracowników większej elastyczności i mobilności. Jako pracownicy musimy zdać sobie sprawę z tego, że czasy, kiedy całe życie pracowało się w jednej firmie, a nawet w jednej branży dawno minęły. Dzisiejsze realia zmuszają nas do poszerzania kompetencji, zdobywania nowych kwalifikacji, ale coraz częściej również do zmiany środowiska, w którym żyjemy. Bez uzmysłowienia sobie tego nadal będziemy mieli do czynienia z niedopasowaniem na rynku pracy – mówi Elżbieta Flasińska.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...